فرش دستباف, فرش ماشینی

فرش قرمز لاکی و فرش روناسی ؛ دانستنی ها و کلکسیون

فرش قرمز لاکی

وقتی صحبت از فرش های لاکی می شود فرش‌ قرمز روشن به ذهن خطور می کند. فرش های لاکی با ترکیب رنگ های دیگر مانند سرمه ای ، سفید و مشکی هم بافت می شوند.

فرش قرمز لاکی را می توان پایه ثابت خانه تمام ایرانی ها در دهه های گذشته دانست. این فرش در نقشه های متنوعی چون نقشه کاشانی .قالی ترکمنی ، نقشه فرش عشایری و … بافت می شود.


فرش قرمز به علت داشتن رنگ شاد انرژی خاصی به فضای منزل می‌دهد. در حقیقت فرش قرمز را می‌توان با بیشتر رنگ‌ها در خانه ست کرد. فرش های لاکی در انواع دکوراسیون های مطرح دنیا نقشی ویژه دارند. جهت دکوراسیون منزل با این فرش حتما باید به نورپردازی منزل و زاویه تابش نور به فرش دقت ویژه ای کرد.

جایگاه فرش قرمز در ایران


خاطرات بسیاری از ایرانیان با فرش‌های لاکی گره خورده است. فرش لاکی شاهد سفره های غذای ایرانیان و نوشتن تکالیف کودکانی بوده است که امروز برای انتخاب دکور منزل هایشان به دنبال انتخاب فرش مناسب هستند.

هر چند مشتریان خانگی امروزه کمتر به این رنگ اقبال نشان می دهند اما فرش قرمز همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است و مشتریان خاص خود را در میان مصرف کنندگان فرش لاکچری و دستباف دارد.


فرش لاکی و قرمز به هر رنگ مبلمان و انواع وسایل چوبی جلوه ویژه ای می بخشند و آن ها را بسیار زیباتر نمایش می دهند . همچنین این فرش‌ها برای سالن های پذیرایی و دفاتر کار انتخاب هایی عالی هستند.برای جلوه بخشیدن بیشتر به فرش های لاکی ، قرمز و روناسی ؛ میتوان از گیاهان آپارتمانی متنوعی نیز استفاده کرد.


چرا به فرش قرمز ، فرش زمینه لاکی گفته می شود ؟

لاک چوبی ماده ای طبیعی است که از ترشح قرمز رنگ حشره کوکوس لاکا بدست می آید. در گذشته برای رنگ کردن الیاف پارچه به رنگ قرمز از این ماده استفاده می شده است. نام دیگر این حشره و ماده طبیعی استخراج شده از آن قرمز دانه است.

رنگ لاکی یا قرمز دانه ، رنگی قرمز و روشن است که در بافت قالی های سنتی با منشا طبیعی ( حشره ) و در انواع فرش های ماشینی با منشا شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.


فرش رنگ روناسی چه رنگی است ؟

روناسی یکی دیگر از انواع رنگ قرمز است که در رنگ زمینه فرش از آن استفاده می شود ، این رنگ که منشا گیاهی دارد می تواند شامل رنگ های قرمز آجری تا قرمز روشن باشد.پس در هنگام انتخاب فرش ، در صورتی که مایل به انتخاب فرش با رنگ قرمز تیره هستید بهتر از فرش های زمینه روناسی را مد نظر قرار دهید.
#فرش_لاکی #فرش_قرمز #فرش_کاشان#فرش#قالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *