فرش, نگهداری از فرش

استفاده از شامپو فرش ؛ نکات و ترفند ها ؛ باید و نباید ها

استفاده شامپو فرش


استفاده از شامپو فرش ؛ یکی از دغدغه های اصلی خانه داری است و بیشتر در روز های پایان سال و نزدیک ایام نوروز و خانه تکانی برای افرادی که به هر دلیلی نتوانسته اند و یا نخواسته اند فرش هایشان را به قالیشویی بسپارند پیش می آید.
استفاده از شامپو فرش قواعد و مراحلی دارد که اگر تمام آن ها را رعایت کنیم فرشمان به آن درجه از تمیزی و زیبایی که انتظار داریم میرسد.
البته این نکته را هم باید بدانیم که شامپو فرش ،هیچ وقت کار قالیشویی را نمیکند و نباید این انتظار را از آن داشته باشیم.
فرش در اثر استفاده مداوم دچار آلودگی و کثیفی میشود ،بهترین راه برای رهایی از این آلودگی ،استفاده از شوینده مناسب در زمان مناسب است.
قبل و بعد از شامپو فرش کشیدن باید نکاتی را رعایت کنیم تا این عمل به بهترین نحو انجام شود.

معرفی بهترین شامپو فرش :

یک شامپو فرش ایده آل شامپو فرشی است که این شرایط را داشته باشد:
_ فرش زمانی که رطوبت دارد بوی بدی از خود منتشر میکند ،پس اولین مشخصه ی یک شامپو فرش خوب این است که بوی زننده ای نداشته باشد ،چون هنگام ترکیب شدن با بوی بد فرش ،بسیار ناخوشایند میشود .
_دومین مورد این است که قدرت کف کنندگی بالایی داشته باشد ،یعنی هر چه کف شامپو فرش هنگام ترکیب با آب بیشتر باشد قدرت پاک کنندگی بالاتری دارد ،زیرا هنگام شستشو با شامپو فرش ما به مایع محلول نیاز نداریم و کف حاصل از این محلول را مورد استفاده قرار میدهیم.
– حتما دقت کنید در ترکیبات سازنده ی شامپو فرش ،موادی که حلال رنگ هستند بکار برده نشده باشند ،تا رنگ قالی از بین نرود و یارنگ ها با هم ترکیب نشوند.

طرز استفاده از شامو فرش ؛ نکات و اصول

1-حتما قبل از شروع بکار ، سطح فرش را بطور کامل جارو برقی بکشید و گرد و غبار های سطحی فرش را بگیرید.
2- به دستورالعمل ذکر شده روی بسته ی شامپو فرش دقت کنید و مطابق با مقادیری که نوشته شده شامپو فرش را با آب ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید تا کف زیادی بدست بیاید.
3- اسفنج یا پارچه ای از جنس کتان را به عنوان اپلیکاتور در نظر بگیرید.
4-جهت خواب فرش را پیدا کرده و عمل شامپو فرش کشیدن رابه جهت خواب فرش و از بالای اتاق به سمت پایین ،به نحوی انجام دهید که هر ردیفی که شامپو فرش میخورد دچار پا خوردگی نشود.
5-اجازه بدهید کف حاصل از استفاده شامپو فرش به مدت سی تا چهل دقیقه روی فرش باقی بماند تا کثیفی ها را بطور کامل به خود جذب کند.
6-درب و پنجره ی اتاق را باز بگذارید تا فرش سریع تر خشک شود .
7-پس از اطمینان از خشک شدن فرش حتما جاروبرقی بکشید.

مصرف شامپو فرش ؛ خوب یا بد ؟!

همانطور که در مقاله ” شکستگی فرش ؛ دلایل ، پیشگیری و ترمیم ! چگونه قالی تا شده را صاف کنیم ؟ ” اشاره شد ؛ استفاده مداوم از مواد شیمیایی و عدم پاکسازی کامل آنها و همچنین نمدار بودن فرش به مدت طولانی می تواند باعث شکستگی و تا شدگی فرش در بلند مدت شده و هزینه های بالای تعمیرات و یا خرید فرش را به شما تحمیل کند.

لذا پیشنهاد می شود تا حد امکان از خدمات قالیشویی های مدرن و معتبر و یا شستشوی صحیح فرش در خانه استفاده نمایید تا فرش شما شما طول عمر بیشتری داشته باشد. همچنین پیشنهاد می شود از شامپو فرش بصورت موردی برای رفع لکه های فرش استفاده کنید و با پیش بینی تدابیری از خشک شدن کامل فرش اطمینان حاصل کنید.

بهترین مارک شامپو فرش

شامپو فرش بس را می توان یکی از بهترین و قدیمی ترین شامپو فرش های ایرانی دانست که با توجه به جنس الیاف فرش های ایرانی تهیه و با انواع فرش سازگار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *